Poznata zagrebačka frizerka otkriva što sve trebate znati ukoliko želite biti poduzetnica

Zagrebačka frizerka Ana Nunić posljednjih godina slovi za jednu od najboljih zagrebačkih frizerki. Zapravo i ne možemo reći frizerka jer nakon brojnih edukacija koje je prošla klijenti je zovu stručnjakinjom za kosu.
Iz njezinog salona The Hair Tailor Zagreb klijenti redovito odlaze zadovoljni, a pozicija u Tkalčićevoj ulici učinila ju je lako dostupnom svima koji su u potrazi za frizerskim salonom u kojem stručne ruke sređuju vašu kosu.
Napravili smo intervju s Anom budući da se njezino ime sve češće provlači kroz medije kada je u pitanju kosa. Kroz njezine ruke prošlo je bezbroj vlasi, a nas je zanimalo sve o njezinom poslovnom uspjehu.
Već ste gotovo pet godina u svojem poslu. Nakon dugogodišnjeg iskustva odlučili ste se otvoriti svoj frizerski salon. Zašto ste odlučili otići u samostalne vode?
U trenutku kada sam otvorila vlastiti salon imala sam 16 godina staža u frizerskoj struci, a ideja o mojem salonu “kuhala” se prethodnih nekoliko godina. Kada sam otišla na porodiljni i rodila svog sina Nou shvatila sam da je trenutak povratka s porodiljnog ujedno i dobra prilika za novi početak u poslovnom smislu. Žene u frizerskoj industriji kada ostanu trudne izbivaju sa svog radnog mjesta najčešće godinu dana. Puno je to vremena za jednu profesiju gdje direktno radite s ljudima i gotovo je nemoguće održati kompletni krug klijenata koje ste gradili godinama pa tako povratkom na posao na neki način svakako krećete ispočetka. Meni se to činilo kao dobar tajming za krenuti ispočetka u vlastitom salonu. Ono što nisam predvidjela kada sam rodila jest da će se dogoditi korona i da će salon biti otvoren usred pandemije i drugog lockdowna pa je izazov bio i tim veći.

Sada kada gledate s odmakom, koje su prednosti kada radite za sebe, a koje kada radite za drugoga?
Glavna prednost rada za drugoga je što kada vam završi radno vrijeme o poslu više ne trebate razmišljati ako ne želite. Imate jasno odvojeno radno i privatno vrijeme. Kako ja radim i u salonu s klijentima, sve ono što je drugima možda nevidljivo, a nužno je da bi poslovanje opstalo i bilo uspješno, radim izvan tog vremena, često i noću kada mi dijete zaspi ili vikendima. To se odnosi na logistiku, organizaciju rada, financije, društvene mreže koje u potpunosti vodim sama, komunikaciju i odgovore na upite klijenata kroz sve dostupne kanale kroz koje nas klijenti mogu kontaktirati, a najčešće je to vezano za konzultacije koje su nam prvi korak kada imamo novog klijenta. To je kao da imate još jedno dijete. I kada nisam u salonu, svojim sam djelatnicima uvijek dostupna iako moram priznati da oni uvijek sami riješe ono što mogu bez mene i na tome sam im zahvalna. Prednost je, za mene osobno što imam priliku ipak organizirati vrijeme za dijete ili sebe sukladno svojim potrebama i životnom stilu i naravno prilika da razvijam poslovanje sukladno svojoj viziji što mi je veliko zadovoljstvo.
S kakvim ste se problemima susretali na početku svojeg poslovanja? Koji su bili najveći izazovi?
Kada ste mali poduzetnik u Hrvatskoj izazova sigurno ne nedostaje. Uvijek kažem kako ne treba za sve izazove kriviti državu jer ipak smo mi svi koji smo privatnici to sami izabrali u ovoj zemlji u kojoj živimo, svjesno. No da je veliki izazov razvijati profitabilno poslovanje na našim prostorima i istovremeno biti kreativan i motiviran, jest. Spomenula sam već pandemiju, a kao jedan od najvećih izazova bih navela ulazak u sustav PDV-a koji direktno utječe na poslovanje, cijene, plaće i slično. Nemilosrdan je naš porezni sustav koji po mom osobnom mišljenju potpuno pogrešno izjednačava trgovinu i usluge i već godinama odbija ugledati se na mnoge puno razvijenije zemlje od Hrvatske koje su odavno uvidjele prednosti niže stope PDV-a kako na frizerske tako i na neke ostale usluge. Dosta je to kompleksna tema i teško je o njoj u ovom formatu, ali nemoguće mi ju je ne spomenuti jer bi ta promjena značajno utjecala na razvoj struke ali i pozitivno na državnu blagajnu jer bi motivirala i mnoge druge kolege da ulažu u svoja poslovanja, razvijaju ih i uđu u sustav PDV-a.
Nakon samo pet godina slovite za jednu od najboljih zagrebačkih frizerki, štoviše zovu vas stručnjakinjom na kosu. Kako ste tako brzo došli do tog statusa?
Moj put je krenuo još 2001. kada sam upisala frizersku školu. Kroz sve te godine razvijala sam i nadograđivala frizerske vještine. Zato nikako ne bih rekla da sam do tog statusa došla brzo jer moj rad i iskustvo prije ulaska u poduzetničke vode neodvojivi su od ulaska u svijet poduzetništva. Više bih rekla da mi je otvaranje vlastitog salona dalo priliku da ga razvijam u skladu s mojim vrijednostima, da budem kreativna i bez nekih zadanih okvira i na taj način iskoristim iskustvo koje sam stekla kroz sve prethodne godine ali na neki moj autentičan način. Kao frizer sam zaista jako iskusna i to je rezultat 20 godina staža, a kao poduzetnica još sam “beba” i moram puno učiti.

Niste angažirani samo oko frizura. Educirali ste se i za digitalni marketing, pišete kolumne za naš portal… Koje sve vještine treba imati frizer osim što treba znati s kosom?
Pa za biti dobar frizer primarno je bitna ljubav prema kosi i ljudima, razvijene komunikacijske vještine, želja za učenjem i usudila bih se reći razvijena socijalna inteligencija. Svaka dodatna vještina može biti samo plus. Moja želja da se educiram iz područja digitalnog marketinga iz čega sada imam i diplomu pojavila se iz uloge poduzetnice i managera, a ne frizera iako naravno smatram da živimo u digitalnom vremenu u kojem bi svaki pojedinac trebao moći prepoznati društvene mreže kao odličnu platformu za unapređenje mjesta na kojem radi pa tako i samog pojedinca. Pisanje je za mene oduvijek bilo prirodno, to je način na koji se volim izražavati pa mi kolumna daje priliku da na način koji volim podijelim svoja razmišljanja i savjete.
Kao i svi susrećete se s odlascima i dolascima djelatnika. Prirodno je da ljudi mijenjaju posao, ali vjerojatno vam je to jedan od najvećih izazova?
Frizerski saloni nisu korporacije sa stotinama djelatnika već su mjesta na koja klijenti vole doći i vidjeti poznato lice i naravno da kad se dogodi smjena to je promjena za sve. No, treba biti otvoren prema promjenama jer one ponekad mogu biti korisne i donijeti neku novu energiju, nove ljude i nova znanja. Mišljenja sam kako ste i sami rekli da je prirodno da ljudi ponekad požele promjenu i trudim se u tim trenucima zaista staviti ego sa strane. Izazov je naravno ali to je nešto što sam “dobila u paketu” kada sam odlučila otvoriti svoj salon. I iz mog kuta gledanja, jako je lijepo što to zovemo izazovom, a ne problemom.
Ok, teško je pronaći radnike danas, ali koliko je teško pronaći dobrog radnika? Naime, veliki broj ljudi je iselio iz Hrvatske. Koliko uopće danas dobar frizer može zaraditi u Hrvatskoj?
To je tema koja je složena i treba gledati korijene, razloge zašto je teško pronaći dobrog djelatnika. I frizeri na tržištu bi rekli teško je naći dobrog poslodavca. Često je to upiranje prstom s jedne strane u drugu i prebacivanje loptice odgovornosti, a od toga nema ništa dobro. Po mom mišljenju sustav školovanja frizera se treba hitno mijenjati, ne samo u praktičnom dijelu gdje se uče frizerske vještine unutar škole već i u predmetnom. Pod hitno se treba uvesti predmet koji bi sve buduće frizere učio o osnovama poslovanja, primijenjena matematika, troškovi i slično. Jako puno frizera svoj promet zove “zaradom” i to je po meni poražavajuće. Ne bi smjeli izaći iz škole bez osnovnog teoretskog znanja iz navedenog, što zbog lakšeg uplovljavanja u samostalne vode jednog dana ali i zbog razumijevanja očekivanja koja se postave pred frizera na radnom mjestu. Također imamo komunikaciju koja je po meni uz frizerske vještine ključ. To je vještina koja bi se trebala učiti jer ima nevjerojatnu moć u našem poslu, a često nailazim na situacije gdje ljudi završe školu i ne znaju razliku između verbalne i neverbalne komunikacije. Porezni sustav sam već spomenula i on velikim dijelom utječe na gornju granicu “dobre plaće” u Hrvatskoj.
Koje su najljepše stvari s kojima se susrećete u svojem poslu?
Bez dvojbe iskreni osmjesi i zadovoljstvo klijentica. Baš nedavno mi se klijentica rasplakala od sreće kada se vidjela u ogledalu i to dokazuje da je naše zanimanje čarobno, mi imamo moć nekome uljepšati dan. Veliko mi je priznanje kada žene ciljano dođu u moj salon jer su čule za nas da smo jako stručni. U zadnje vrijeme uživam i gledati svoj tim divnih mladih ljudi koji toliko lijepo funkcioniraju zajedno i na to sam jako ponosna. Imati kolektiv koji toliko zrelo pristupa poslu, klijentima, prihvaća pogreške kao dio procesa i napretka, ljude koji se pomažu međusobno i guraju da svaki dan budu sve bolji… Gore od želje za edukacijom i učenjem… Stvarno je zadovoljstvo.

Za kraj nam otkrijte kakve su frizure u trendu za muškarce, a kakve za žene?
U zadnje vrijeme su se jako popularizirale prirodne kovrče i to je sad veliki trend. Kako sam i sama kovrčava nekako su me kovrčave žene prepoznale kao dobar spoj iskustva u frizerstvu i iskustva s kovrčavom kosom pa se u zadnje vrijeme dosta bavim baš kovrčama i drago mi je da su kovrčave žene prihvatile taj trend. Za ostale koje nisu kovrčave rekla bih bob koji je dosta geometrijski, slojevi i lepršavost kod dužih kosa, topli tonovi kroz razne personalizirane tehnike sjenčanja kose. Kod muških je još uvijek “fade” jedna od najtraženijih tehnika. Svakako bih rekla da je najvažnije nositi ono u čemu se osjećate dobro, svoje i neopterećeno.
Ana svaki mjesec piše kolumne, a želite li saznati više o njezi kose – KLIKNITE NA OVAJ LINK.
Ako poželite imati najbolju frizuru u gradu – odmah u Tkalčićevu 80 u samom središtu Zagreba.
Foto: Silvija Crnjak